RT praktijk Inzicht – remedial teaching in Alphen aan den Rijn
Mijn naam is Linda Tukker en ik ben het gezicht achter RT praktijk Inzicht in Alphen aan den Rijn. Het is mijn missie om ieder kind dat ik begeleid weer met plezier en vol zelfvertrouwen naar school te laten gaan. Dit doe ik door zelf kinderen te begeleiden via remedial teaching en door professionals te trainen in bewegend leren en ondersteunend tekenen.
Ik weet zelf hoe het is als leren niet vanzelf gaat, dat je het zo graag goed wilt doen, maar het toch niet lukt. Ik gun leerlingen een andere ervaring. Die bied ik via remedial teaching voor leerlingen die moeite hebben met spelling, lezen en motoriek.
Ook train ik professionals in bewegend leren en ondersteunend tekenen. Zo kunnen ook zij hun leerlingen weer met plezier en vol zelfvertrouwen naar school zien gaan.
Zonder buikpijn naar school
Door mijn ervaring als leerkracht weet ik hoe kinderen met een knoop in hun maag in de klas kunnen zitten, omdat ze worstelen met schoolse vakken. Of dat er thuis strijd is, omdat ouders in de rol van juf of meester moeten kruipen voor extra oefeningen. Die zorg neem ik weg door speelse, actieve en op de leerstijl aangepaste remedial teaching te bieden. Zo komt er weer rust in huis, plezier in school en vooruitgang op het rapport.
Wat ik belangrijk vind:
- Zelfvertrouwen, waardoor kinderen weer voelen dat ze de wereld aankunnen
- Plezier in leren door veel te bewegen
- Haalbare leerdoelen, onderbouwd door een screening
- Een groeimindset. Van ‘ik kan het niet’, naar ‘ik kan het leren’.
Ervaring in het onderwijs
Mijn liefde voor de ontwikkeling van kinderen heb ik lang kwijt gekund in het onderwijs. Ik had alleen vaak niet voldoende tijd om leerlingen te begeleiden die vastliepen en leerachterstanden hadden. Dat frustreerde me, ik wilde meer voor hen doen. Daarom startte ik in 2016 mijn praktijk voor remedial teaching: RT praktijk Inzicht in Alphen aan den Rijn.
Nog steeds ben ik iedere dag blij dat ik mijn droom waarmaakte: kinderen hulp bieden die zij nodig hebben, om daarna vol zelfvertrouwen, inzichten en hernieuwde energie weer verder te gaan.
Daar doe ik het voor: de energie en de overwinning wanneer ze een inzicht krijgen en het ‘kwartje’ valt. Dat is goud waard!
Wie is Linda?
Nu weet je waarom ik van mijn werk hou. Maar hoe ben ik als persoon? Ik zet het voor je op een rijtje:
- Onbevooroordeeld: niets is raar, geen vraag is gek.
- Empathisch: ik kan me verplaatsen in kinderen waarbij leren moeilijk gaat, omdat ik zelf ook hard heb moeten werken om leerstof te beheersen.
- Nieuwsgierig: ik wil steeds weer leren over de ontwikkeling van kinderen en daardoor beschik ik over actuele kennis, opgedaan door opleidingen en trainingen over bijvoorbeeld psychomotoriek, taalontwikkelingsstoornissen en dyslexie.
- Tikkeltje eigenwijs, maar altijd open om te leren.
Naast remedial teaching geef ik ook trainingen in bewegend leren en ondersteunend tekenen (bij TOS). Benieuwd hoe ik als trainer ben en wat mijn werkwijze is? Bekijk dan hier de pagina voor professionals.