Rekenen

Heeft uw kind een leerprobleem/ leerachterstand op het gebied van:

  • Automatiseren van +/ – sommen (tot 10,20,100 etc.)
  • Overschrijden van het tiental (13-5, 245-56 etc.)
  • Automatiseren van tafels en/ of deelsommen
  • Breuken, procenten, verhoudingen
  • Klokkijken, geldrekenen, metriekstelsel
  • Verhaaltjes sommen/ CITO-training

rtpraktijk-inzicht-slider

Tijdens de eerste sessie kijk ik met behulp van ‘Het klein Rekenonderzoek’ wat het instapniveau is om de hulpvraag zo concreet mogelijk te kunnen maken.
Het kan om één (sub)onderdeel in de leerstof gaan of om meerdere aspecten die aan de orde komen.
Ik kijk naar wat er op dat moment voor het kind het belangrijkste is en naar hoe we dat doelgericht aan gaan pakken. Dit kan bestaan uit: strategieën aanleren en het automatiseren via verschillende werkvormen.
Ik speel in op de lesstof, aangeleerde regels en aanpakken van school en (als dit gewenst is) kunnen we samen vooruitkijken naar het huiswerk voor school.

Aanmelden kan vanaf groep 3, na de herfstvakantie. Voor hogere groepen kan dat al direct bij de start van het schooljaar.